Mogen wij u iets vragen?

Gisteren was het donderdag en ik had echt zin om naar Groningen te gaan. Op het verzamelpunt bij de Olle Grieze meldden zich 6 personen. Heel leuk dat Marianne ook van de partij was. Een dag eerder was ze thuisgekomen van haar Indië reis, en ondanks haar jetlag deed ze volop mee. Na een kort gebed gingen wijde stad in.

We hadden nog geen stap gezet of Hidde had al zijn eerste gesprek. Bij ons waren het in het begin vooral afwijzingen, maar het was de opmaat voor een fantastische avond. Wij beginnen een gesprek op straat altijd met “Mag ik je of u iets vragen”? Meestal mag dat. Dan gaat het het verder met. “Maar het is wel een vreemde vraag.” Dat wekt nieuwsgierigheid. En dan komt die vreemde vraag die zomaar op straat wordt gesteld door 2 wildvreemde personen. “Heb je ergens pijn of ben je ziek?” Soms maken we mee dat iemand echt pijn heeft, we proberen daar dan belangstellend, maar wel kort, dieper op in te gaan. Daarna vertellen we dat wij christenen zijn en dat we op straat met mensen bidden. Dat zorgt ervoor dat een deel van de mensen direct afhaakt. Bij een aantal mensen is het een aanknopingspunt om over ons geloof te vertellen en dat Jezus echt mensen geneest. De meeste mensen blijken echter zo gezond te zijn als een vis. Maar dat is voor ons geen probleem. Het verhaal is hetzelfde.

Zo hadden we een leuk gesprek met een moeder en dochter. Beiden waren antroposofisch. We kregen in het kort uitleg over wat antroposofie inhoudt. Maar we kregen alle gelegenheid om over Jezus te praten. Uiteindelijk hebben we voor de pijnlijke plek in de nek kunnen bidden. En dat zomaar midden op de Herestraat. Even later werden wij aangesproken door een jongen die namens de NCRV en KRO een magazine verkocht. Het verhaal ging voor hem echter een heel andere kant op. Hij bleek erg nieuwsgierig te zijn naar onze relatie met Jezus. En stelde vragen die getuigden van oprechte belangstelling. Wij hebben ook voor deze jongen op straat gebeden. Niet voor genezing maar of Jezus zich aan hem wil openbaren. Hij wilde graag naar de website van lifeteam Groningen kijken, dus… wordt vervolgd. Tot slot hadden we nog een gesprek met een andere jongen die erg openstond voor het evangelie. Een muzikale jonge man die al veel had meegemaakt maar nu erg positief in het leven staat. Wij konden hem vertellen over de liefde van Jezus en zijn offer voor onze zonden. Het was een bijzondere avond, die ook voor ons erg waardevol was, omdat je weet, dat je de liefde van Jezus hebt gezaaid.

Bladwijzer de permalink.

Reacties zijn gesloten.