Notre Dame on fire

Wat de Heilige Geest me twee dagen geleden vertelde over de brand van de Notre Dame

door Amanda Shiflett, 16 april 2019.

Notre Dame in brand

Verscheidene mensen hebben me gevraagd wat mijn gedachten zijn over de verbranding van de Notre Dame en of het profetisch van aard is. Ik heb velen persoonlijk beantwoord, maar besloot ook dat het het beste was om te delen wat ik hier voelde, aangezien velen erom vroegen. Weet alsjeblieft, dit is niet om de brand van de Notre Dame te verdoezelen, noch om minachtend over de katholieke kerk te spreken. Ik begrijp de betekenis van deze verbazingwekkende en historische structuur, samen met een deel van de inhoud ervan, en wat het betekent voor de mensen van Parijs. Dit is verschrikkelijk om te gebeuren, ongeacht de reden. Ik bid voor de mensen van Frankrijk en de kerk als geheel daar.

Toen ik het nieuws gisteren zag, voelde ik dat hier zeker iets profetisch aan was, of het nu een natuurlijke gebeurtenis was of een door mensen veroorzaakt vuur, ik geloof dat het nog steeds ergens op wijst. Ik voelde dat de Heer onmiddellijk zei: “Zoek op wat de naam betekent.” Dus dat deed ik.

Notre Dame betekent letterlijk ‘Onze Lieve Vrouw’, of meer specifiek ‘Onze Moeder’, wat verwijst naar de maagd Maria, bij veel katholieken bekend als de ‘Moeder van God’, die in het katholicisme zeer hoog wordt gewaardeerd, sommigen zou zeggen zelfs enigszins aanbeden. Ik voelde meteen wat de Heer zei.

Begrijp me niet verkeerd; ik hou van katholieken als mensen, en ik weet dat velen in de Heer Jezus geloven en deze manier van verafgoding van Maria niet volgen. Maar velen doen dat wel, en de kerk zelf omarmt en promoot dit met veel van hun leringen van de ‘Heilige Moeder’.

Veel van de leringen van de katholieke kerk zijn fout en er is veel heidens en afgoderij in verweven. Begrijp alsjeblieft dat ik Maria hoog in het vaandel heb staan, want ze was een geweldige vrouw die de aardse moeder van onze Heer was, maar er is geen ‘hemelse moeder’. Ze was een bevoorrechte en rechtschapen vrouw, maar dat is alles.

Als Maria wordt verheven tot een goddelijke status, wat veel katholieken in deze tijd van het jaar doen, is het vorstendom van “de koningin van de hemel” (Lilith, Ashtoreth, de gemalin van Baäl enzovoort) eigenlijk degene die wordt verheven en aanbeden, hoewel de meesten in het katholicisme dat niet beseffen. Het feit dat dit in deze Goede Week gebeurt, is belangrijk, geloof ik.

“Maria” of de “koningin des hemels” is niet waar deze week over gaat; het gaat over Jezus. Het gaat over het verhogen van de Zoon, die de Vader aan de wereld heeft gegeven en voor Zichzelf een Lam heeft gegeven. Er is geen “moeder” van de hemel, en om te zeggen dat er een is, neemt aanbidding weg van onze Koning Jezus en onze hemelse Vader God, die alleen aanbeden moet worden.

Ik heb het gevoel dat de Heer klaar is met het aanbidden van afgoden, specifiek in Zijn huis, en dit kan dat op de een of andere manier symboliseren. Velen hebben het erover dat het grote kruis bij het altaar nog steeds staat. Ik geloof dat de Heer ons terugleidt naar Zijn kruis en de wetenschap dat Hij alleen onze redding is. Hij alleen is het waard om aanbeden en aanbeden te worden! We zouden dit tijdens dit seizoen van Pesach en Wederopstanding meer dan enig ander moment moeten begrijpen. Het gaat niet om een ​​konijn, of Mary of iemand anders. Het gaat om Hem, gekruisigd en herrezen, en gezeten aan de rechterhand van de Vader, onze Heer voor altijd!

Heer, wek hervormers op in Frankrijk en herbouw Uw ware kerk daar! Doe degenen opstaan ​​die onbeschaamd Uw volledige evangelie zullen prediken, en laat velen U echt leren kennen als Redder en Heer. Moge alles wat zich verheft tegen de kennis van wie U bent, neergehaald worden. Moge het vuur van Uw Geest opnieuw branden in Frankrijk! Heer, breng schoonheid voor deze as!

Laat het volk van Frankrijk tot Uw kruis komen en ware redding ontvangen door het bloed van Uw Zoon, Yeshua!

Amanda Shiflett is de oprichter van Prophetic Reformer en mede-oprichter van Kingdom Life Ministries, samen met haar man Darin. Ze is een profetische predikant die de roep van de Heer al op zeer jonge leeftijd hoorde. Ze is een aankondigende stem van waarheid, heiligheid en zuiverheid binnen het profetische en roept anderen op om op een plaats te staan ​​zonder compromissen in hun roeping. Ze verlangt ernaar om hervorming te zien komen in de profetische beweging, evenals de andere delen van het vijfvoudige binnen het lichaam van Christus. Naast haar roeping als profetes stroomt Amanda ook naar een krachtige aanbidding en helende zalving en is ze ook een begaafd leraar en schrijver. Darin en Amanda wonen in Noord-Texas.

Bron: https://www.charismanews.com/opinion/75983-what-holy-spirit-told-me-about-notre-dame-burning

Reacties zijn gesloten.