Free hugs

Dit keer hebben we vrijdagmiddag geëvangeliseerd in de stad Groningen. Na het het nuttigen van warme chocolademelk bij Bakker Bart togen Hidde en ik de stad in.

Nou ja, dat togen duurde maar een paar stappen. Aan de overkant van de straat stonden twee jongens, een van hen droeg een kartonnen bordje met de tekst ‘free hugs’. Niet dat we daar nou op uit waren. Maar we hebben deze jongens wel het evangelie kunnen vertellen. Eén van de jongens had pijn in zijn schouder en hij vond het prima, dat we voor hem gingen bidden. En zo stonden we op het drukste kruispunt in de binnenstad te bidden voor een pijnlijke schouder.

Er volgen meer mensen met wie we op straat konden bidden. Telkens weer kregen we de ruimte om het evangelie te delen en zelfs hebben we enkele bijbeltjes uitgedeeld. Sommige mensen houden er wel vreemde ideeën op na, zo vertelde een jongen over robots die steeds intelligenter worden en misschien ook wel kunnen gaan geloven. 🙂 Dit soort verhalen zijn ook weer aanknopingspunten om uit te leggen hoe God de mens heeft gemaakt en waarin de mens zich onderscheidt van dieren en dus ook van robots. God schiep ons immers naar zijn beeld. De mens kwam tot leven doordat God zijn levensadem in de neus van Adam blies (Gen 2:7). Dat geeft aan dat wij als mensen een geest hebben die zich wil verbinden met onze Schepper. In Johannes 6:63 zegt Jezus: “Het is de Geest (van God) die levend maakt”.

Ook ontmoetten we een diep gelovige jongeman. Hij is Vrijgemaakt en klonk als een wedergeboren christen. Hoe gaaf is het dat Jezus in alle gezindten mensen weet te vinden die zich met Hem willen verbinden. Ik moest stiekem weer denken aan die jongens met dat bordje ‘free hugs’ Jezus nodigt iedereen uit. Komt, koopt en eet zonder geld. Maar een ontmoeting met Jezus, gaat wel wat verder dan alleen een vluchtige hug. Het verandert je leven!

Bladwijzer de permalink.

Reacties zijn gesloten.