Een belangrijke opdracht!

Donderdag 22 februari 2018, Gesprekken op straat en praten over Jezus! 

Wij kennen Jezus als onze Verlosser. Wij kunnen met Hem praten en naar Hem luisteren. En dan gaat het ineens over een relatie hebben. Daar konden we gisteren over vertellen in de stad Groningen. Hidde en ik waren de enige en dus trokken we na een kort gebed samen de binnenstad in.

De eerste paar contacten waren gelijk afwijzingen, mensen die niets wilden weten van Jezus. Maar op de Vismarkt spraken we keurige man aan met een donkere jas aan en een hoed op. We vroegen of Hij Jezus kende. “Jazeker”, was het antwoord. Er ontstond een heel gesprek met getuigenissen en vooral ook over Jezus met wie wij een relatie kunnen hebben. Ook zei ik dat het niet gaat om bij welke organisatie of kerk iemand hoort. Het gaat er om of wij met ons hart geloven dat Jezus onze schuld heeft gedragen, en dat wij in Hem geloven als onze Verlosser.

Tijdens de gesprekken met mensen let ik vaak op de houding van mensen. Je kunt uit hun non-verbale houding goed opmaken of iemand echt interesse heeft bij wat verteld wordt. Nou dat was onze gesprekspartner zeker het geval, hij was oprecht geïnteresseerd. Terloops vertelde hij dat hij bisschop is van het bisdom Groningen/ Leeuwarden. Wij reageerden alsof de man zei dat hij leerkracht was. Ook een eerbaar beroep maar het gaat ons natuurlijk niet om beroepen. In Mattheüs 23:8 kun je lezen dat Jezus ons waarschuwt om mensen geen rabbi te noemen en even verderop is zelfs de titel vader maar aan één voorbehouden, onze Vader in de hemel. lk was onder de indruk van de manier waarop wij met deze man konden praten en ons geloof met hem konden delen. Het was een hartverwarmend gesprek. We hebben Ron van den Hout (onze gesprekspartner) een kaartje meegegeven van Lifeteam Groningen. De website waar filmpjes te bekijken zijn van wonderen op de Grote Markt.

Direct na dit gesprek spraken we met een moslim man uit Marokko. Ja hij kent Jezus, maar niet als Zoon van God. Na dit gesprek hadden we lang gesprek met een Engels sprekende Italiaanse student. Wij hebben veel verteld over de schepping en over Jezus. Deze jongen gelooft wel dat er iets is, maar dat is geen God en geen Jezus voor hem. Wij hopen dat deze jongen gaat nadenken en Jezus zal vinden. Ook de andere gesprekken waren erg intensief, vooral ons laatste gesprek met twee Slowaakse jongens die in Groningen zijn voor hun werk. Ze luisterden aandachtig en stelden ook vragen, maar er was (nog) geen accepteren van Jezus. Het was een erg koude avond waarin we veel gesprekken hebben gevoerd. We konden getuigen wat Jezus voor ons heeft gedaan en we konden mensen wijzen op het belang om Hem als Verlosser te accepteren. Wat al onze gesprekspartners verder zullen doen met hetgeen ze gehoord hebben is aan hun. Wij hebben hebben gezaaid en ik ben Jezus dankbaar dat Hij ons heeft geleid naar de mensen die Hij op het oog heeft.

Vanochtend las ik een artikel van een van iemand, die ik volg in de YouVersion Bible. Zij heet Mercy en studeert medicijnen in Engeland. De artikelen die zij bijna dagelijks schrijft gaan over de vele aspecten waar wij als christenen mee te maken hebben. Vanochtend heeft haar artikel het kopje “When you can’t hear God.” Zij vertelt op welke manieren God zich openbaart aan Zijn kinderen. Zij haalt o.a. de tekst aan uit 1 Corintiërs 2:14 aan, waarin staat ‘Maar iemand die niet gelovig is, de natuurlijke mens, heeft geen oog voor wat de Geest van God doet. Voor hem is dat allemaal onzin. Hij begrijpt er niets van, omdat het alleen geestelijk te doorzien is’. (HTB) Daarom is het zo belangrijk dat mensen anders gaan kijken en denken. Een natuurlijke blik leidt tot de dood een geestelijk blik leidt tot leven.

Wij hebben een opdracht die niet vrijblijvend is! Wij mogen vertellen dat Jezus er is voor iedereen, ongeacht de maatschappelijke positie van mensen. Wat een geweldige Koning hebben wij!

Bladwijzer de permalink.

Reacties zijn gesloten.