Een licht dat heelt

De Binnenstad van Groningen is één en al gekleurde lichtjes. Zelfs het stadhuis staat er gekleurd op.

Het is druk deze koopavond 23 november 2017. Morgen vrijdag 24 november is het Black Friday. Dat betekent dat veel winkels nu al spectaculaire uitverkoop hebben. Het trekt mensen naar de stad om spulletjes te scoren. Niet erg om leuke dingen te hebben, maar helaas brengt al die verleiding mensen maar al te vaak in grote financiële problemen en dan krijgen de zorgen vat op het leven zelf. Een duivelse strategie die maar al te goed werkt. Maar er is ook een andere kant. De kant van het heldere licht, Geen knipperend in duizenden kleuren licht, maar een helder licht dat je omgeeft, je reinigt, heelt en verbindt met de levende God. Dan maken spullen niet meer uit, Oh ja, je mag genieten van wat je hebt, maar het leven met God overstijgt bezittingen. Het evangelie brengen is goed nieuws voor mensen die in de greep van de boze leven. Maar willen die mensen wel los komen, van de dingen waar ze aan vast zitten? Het is een keuze die wij mogen aanbieden. Geen dwang, geen je moet, maar een uitnodiging om deel te nemen aan een geweldig feestmaal, een feestmaal van bevrijding en herstel. Ook deze avond hebben we weer met veel mensen gesproken, ook met buitenlandse studenten. Het valt altijd weer op dat de meeste mensen zo hun eigen theorieën erop na houden. Er zal wel iets zijn, of God is iets universeels, bla bla bla. Allemaal mooi bedacht. Je hoeft nergens rekening mee te houden en leeft je leven. Maar Jezus is degene die terug komt om zijn bruid te halen. Dat zijn wel de mensen die in Hem geloven en Hem willen volgen. Stappen durven zetten om te doen wat Hij van je vraagt. Soms moet je zelfs dingen opgeven of een weg gaan die niet gemakkelijk lijkt. Maar Jezus volgen is niet afzien maar opzien! Er is nog steeds tijd voor mensen om een keuze te maken, maar arbeiders om deze mensen te bereiken, helaas te weinig. Zijn wij echt open kanalen voor Jezus. Verspreiden we echt zijn licht? Hoe dan ook, gisteravond hebben weer velen gehoord van Jezus. Het evangelie is weer gezaaid. Ik bid dat de Geest het zaaigoed tot wasdom laat komen. Gebed is trouwens pure kracht op zich. Ik las een intro stukje uit een leesplan van de YouVersion Bible app. Het is uit het leesplan, bidden voor je olifant (gedurfde gebeden).

De geestelijke nucleaire eeuwige kracht van gebed.

De duivel is niet in staat gebed te bevatten. Gebed is geestelijk nucleair van aard, het is de grondstof van God en Zijn volk. Gebed is buiten Satans invloedssfeer. Hij heeft geen macht om het gebedstraject naar Gods troon te verdraaien of invloed erop uit te oefenen, nadat het gebed is ‘de geestelijke nucleaire eeuwige kracht van gebed’. De duivel is niet in staat gebed te bevatten. Gebed is geestelijk nucleair van aard, het is de grondstof van God en Zijn volk. Gebed is buiten Satans invloedssfeer. Hij heeft geen macht om het gebedstraject naar Gods troon te verdraaien of invloed erop uit te oefenen, nadat het gebed is gebeden. Zodra een gebed is losgelaten, vliegt het rond in alle eeuwigheid, brandend als wierook voor Gods troon. Dat is de reden waarom gebed geestelijk zo gevaarlijk is voor Satan. Het doet de beperkingen van een sterfelijke wereld teniet. Gebed is onsterfelijk. Het heeft geen beperkingen en geen markeerlijnen. Dat is de reden waarom gebed geestelijk zo gevaarlijk is voor Satan. Het doet de beperkingen van een sterfelijke wereld teniet. Gebed is onsterfelijk. Gebed bezit ultieme kracht. Het beste waar de duivel op kan hopen is dat je niet bidt. Het grootste deel van zijn strategie is jou te ontmoedigen om überhaupt te bidden, want een gebed dat nooit gebeden is heeft geen enkele kans om ooit beantwoord te worden.

Daarom is gebed zo belangrijk!

Bladwijzer de permalink.

Reacties zijn gesloten.