Kaarsjes brandend in de nacht

Na lange tijd van afwezigheid kreeg ik weer het verlangen om te gaan evangeliseren in Groningen. Dus donderdag 14 februari 2019 trok ik op naar Groningen. Hoe zou het gaan, kon ik het volhouden en met wie zou ik optrekken? Ondanks die vragen was het toch een rustgevende gedachte dat je er niet alleen voor staat. Jezus is mijn Leidsman. Als je stappen zet in Gods Koninkrijk dan ga je zijn aanwezigheid echt ervaren. Klinkt heel geestelijk en stoer maar het gebeurt echt.

Ik stond als eerste bij de Martinitoren, maar het duurde niet lang of Patrick kwam aangelopen. Even later dook ook Hidde op. We hadden elkaar een lange tijd niet gezien, en zo kon het gebeuren dat we heel wat te praten hadden. Zo hoorden we dat het voor ‘The Last Reformation’ in Denemarken, steeds moeilijker wordt om te bidden voor genezing en bevrijding. Er heerst daar veel negativiteit door een aantal tv-uitzendingen die een belachelijk beeld geven van de manier waarop er met mensen wordt gebeden. De staatskerk in Denemarken is oppermachtig en kennelijk is men niet gediend van een bijbels evangelie.

Hidde vertelde dat er deze avond iets bijzonders in de Martinikerk te doen was. Een actie waarbij mensen op straat kaarsjes kregen uitgedeeld die men in de kerk kon ontsteken. Iedereen kon meedoen, gelovig of ongelovig. Na een kort gebed gingen we op pad, en inderdaad kregen we al snel een kaarsje aangereikt. De man die de kaarsjes uitdeelde konden we vertellen over de liefde van Jezus. Hoewel onze gesprekspartner zichzelf christen noemde, vertelde hij dat hij vaak de zekerheid van het geloof mist. Een mooie gelegenheid om persoonlijke getuigenissen te vertellen. Je hoeft de ander niet zo met teksten om de oren te slaan om te overtuigen. Gewoon vertellen hoe jij het hebt ervaren en dat het gaat om een relatie met Jezus. Er volgden voor de Martinikerk verschillende gesprekken. Zo konden we bidden voor een vrouw met een blessure aan haar schouder. Ook kregen we een gesprek een jonge man die met zijn vriendin in de Martinikerk een kaarsje had ontstoken. De ouders en grootouders van deze jongen waren moslims maar hij wist zelf niet goed of dat voor hem de juiste richting was. Ook voor hem konden we bidden en vertellen dat Jezus uit liefde voor de zondige mens gestorven is aan het kruis. Ons geloof is gebaseerd op liefde. Want God houdt zoveel van de mensen, dat Hij zijn enige Zoon aan hen heeft gegeven. Iedereen die in Hem gelooft, zal niet verloren gaan, maar zal het eeuwige leven hebben. Het overbekende vers uit: Joh. 3:16. BB.  We hebben deze Turkse jongeman een nieuw testament bijbeltje meegegeven, waarmee hij erg blij was. We namen afscheidt met de woorden “God bless you!”

Eigenlijk was het een illegale actie van ons, want het werd niet op prijs gesteld dat wij bij de kerk over Jezus wilden praten. De actie ‘Spoor van licht’ moest iets algemeens blijven zonder mensen iets op te dringen. Hidde werd dan ook verzocht om niet met mensen in gesprek te gaan. Desondanks hebben we erg mooie gesprekken gehad en was er veel openheid. Jammer dat ‘christenen’ niet altijd een duidelijk standpunt kunnen innemen. Het evangelie zoals we dat in de bijbel lezen is geheel anders!

Bladwijzer de permalink.

Reacties zijn gesloten.